Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność we wrześniu. Europa ma problem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność we wrześniu. Europa ma problem
fot. Airbus
Linie lotnicze Aeroméxico zostały najpunktualniejszym przewoźnikiem we wrześniu. Stary Kontynent w „10” świata reprezentował jedynie jeden operator – SAS. Europa ma ewidentny problem z „terminową” realizacją operacji lotniczych. Lekarstwem byłaby implementacja jednolitego nieba, lecz to wciąż melodia przyszłości.

W dziewiątym miesiącu roku, który jest pierwszym miesiącem po trzymiesięcznym (wakacyjnym) szczycie przewozów na półkuli północnej, linie lotnicze odnotowały gorsze wyniki punktualności niż we wcześniejszych miesiącach. Najbardziej „terminowym” operatorem świata został przewoźnik z Meksyku – Aeroméxico, który odnotował „punktualność” przylotów do portu docelowego na poziomie 91,80 proc. To jedyny operator, który zdołał przekroczyć barierę 90 proc., przy realizacji 14 366 lotów.

Na podium w rankingu globalnym znalazły się także linie lotnicze: Azul i Delta Air Lines, które wykonały odpowiednio 24 504 i 148 827 operacji lotniczych, a „o czasie” na lotnisku docelowym, czyli w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny lądowania, wylądowało 89,45 i 87,50 proc. samolotów. Na kolejnych miejscach w światowej „10” uplasowali się przewoźnicy: Saudia (16 543; 87,16 proc.), Qatar Airways (16 537; 86,01 proc.), WestJet (17 355; 84,49 proc.) i United Airlines, które wykonały 143 773 operacje, a punktualność przylotów wyniosła 84,16 proc. Terminowość na poziomie 84,13 proc. (23 669 zrealizowanych operacji) zagwarantowała liniom SAS ósmą lokatę. Dwa ostatnie miejsce „10” globu przypadły LATAM Airlines i Aviance, które wykonały 48 529 i 20 978 lotów, a „o czasie” wylądowało 84,08 i 83,71 proc. samolotów.

Na Starym Kontynencie najbardziej „punktualnym” operatorem w sierpniu okazał się Icelandair – 3 705 rejsów i 86,36-proc. punktualność, podczas gdy drugie miejsce zajęły linie SAS (wyniki operacyjne powyżej). Trzecia lokata przypadła Iberii. Hiszpanie wykonali 15 790 lotów, a zgodnie z rozkładem wylądowało 83,37 proc. samolotów. Na kolejnych miejscach uplasowali się operatorzy: Finnair (9 531; 81,94 proc.), Austrian Airlines (11 912; 81,55 proc.), Turkish Airlines (37 578; 79,60 proc.), Norwegian (15 141; 78,16 proc.), Volotea (7 978; 78,02 proc.). Dziewiątą i dziesiątą lokatę zajęły linie lotnicze Vueling i Transavia, które zrealizowały we wrześniu odpowiednio 20 988 i 16 153 operacji, a „o czasie” wylądowało 76,08 i 74,83 proc. samolotów hiszpańskich i francusko-holenderskich linii lotniczych. Wrześniowa terminowość realizacji lotów w Europie odnotowała bardzo słaby wynik, jeśli weźmie się pod uwagę, że szczyt letnich przewozów skończył się w sierpniu. Wdrożenie jednolitego nieba może jedynie uzdrowić tę sytuację.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Mateusz Kieruzal 13 sierpnia 2025

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Zobacz również:

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lipcu. Aeroméxico znów liderem

Mateusz Kieruzal 13 sierpnia 2025

Punktualność w maju. Status quo globalnego lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. Detronizacja hegemona z Meksyku

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w lutym. Status quo lidera

Mateusz Kieruzal 13 marca 2025

Światowa punktualność w styczniu. Aeroméxico liderem

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w listopadzie. LOT poza topem Europy

Mateusz Kieruzal 18 grudnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij